Biliyorum sana giden yollar kapalı,üstelik sen de hiç bir zaman sevmedin beni ..

20.08.2014 17:34

Cemal Süreya bir kızla birlikteymiş fakat aslında bu kızın evli kardeşine aşıkmış. Sevgilisi bu durumu bilirmiş ama Cemal'i çok sevdiğinden görmemezlikten gelirmiş. Ona onun varlığı yetermiş. Cemal ise herşeyden habersiz evli olan bu kardeşe olan aşkını şiirlere dökermiş. En sonunda dayanamamış ve  'sana giden yollar kapalı' mektubunu bu kıza yazıp göndermiş gizlice, kız kardeş mektubu görünce çok şaşırmış, korkmuş ablasına söylemiş. Ablası ağlamış, susmuş. Cemal'in yıllar önce yazdığı bu mektup şimdi şiir olarak anılıyor. Sanırım bazı cümleleri beni anlatıyor..

' Biliyorum sana giden yollar kapalı, üstelik sen de hiç bir zaman sevmedin beni.

Tek yanlı aşk kişiyi nasıl aptallaştırıyor, nasıl unutmuşum senin bir başkasını sevdiğini..'

Onun bir başkasını sevebilme ihtimali aklımdan geçiyordu fakat 'sevmeyeceğini ümit etmiştim' Yaralarımı sarabilmek için zamanım var biliyorum ama içimde ki aşkı söküp atamıyorum. Acı çekiyorum bu doğru ama beni uzaktan da olsa sevsin ben acı çekmeye razıydım sanırım. Nasıl olur da aklına dahi gelmem, nasıl olur da ona gönderdiğim şiirlerin tek bir satırını bile hatırlamaz. Ona çiçek göndermiş çiçeğin üstüne de bir not düşmüş. Bir şiir sanırım. Oysa bana 'ben şiiri seninle tanıdım, seninle sevdim' derdi. Şimdi bir başkası için şiirler arıyor, onu düşleyerek o şiirleri yazıyor.

 

Beni saf salak birşey sanıyor sanırım. Oysa ki ben sadece sevmiştim. Ondan istediğim tek şey ise beni sevebilmesiydi...

Bana diyorlar ki, 'senin gibi birini kaybettiğine yansın, sen çok daha iyileriyle karşılaşacaksın' bilmiyorlar ki ben , sadece onu istemiştim. beni sevmesini çok isterdim. Ne ona başkasını sevebilmeyi yakıştırabiliyorum, ne de sevdiği kişiyi yakıştırabiliyorum. Buna inanabiliyo musun? benim için yanıp tutuşan, odasını baştan aşağıya resimlerimle dolduran, dökülen saçlarımı tokalarımı toplayan bu adam beni aldattı, ve şimdi bir başkasını seviyor....

 

Aslında zamanıda gelmişti ayrılalı 2 yıl olacak neredeyse sanırım artık ben de yoluma bakmalıyım. ama bu nasıl olacak bilmiyorum. Her gün kendime yalanlar söylüyorum, 'her şey çok güzel olacak söz diyorum'. ben onunla yaşlanmak istemiştim ama dedim ya unutmuşum bir başkasını sevdiğini........